Интервю с Траян Христов – Отличен в Digital Stars 2021

digital-stars-interviews-ivana-trayan-hristov

Продължаваме поредицата, в която ви представяме отличените млади маркетолози в Digital Stars 2021. Траян Христов спечели отличието в категорията Автоматизация, чат бот и емейл маркетинг. В кратко интервю, Траян разказва повече за мотивацията си да с включи в конкурса, както и за интересния проект, който представи на журито.

1. Здравей, Траян, разкажи ни малко повече за теб:

Здравейте, казвам се Траян, на 24г. Роден съм в Добрич, но през последните 5 години живея във Великобритания. Тук завърших бакалавъра си и в момента привършвам магистърската степен. Занимавам се от 2 години с маркетинг и от 1 – с имейл и СМС. От малък мечтаех да стана предприемач и дълго търсих правилната възможност. Благодарение на Вас и ваши предишни победители разбрах за полето на дигиталния маркетинг и така започнах това приключение. След като стажувах на няколко места, започнах агенция и сега се радвам да гледам как екипа ни расте.

Онлайн търговията е една от най-революционните промени в 21 век Забелязах удобството и доверието, с които след няколко клика, всичко идва на вратата. Също активно следях растящата нужда от онлайн магазини в началото на пандемията и знаех за настъпващите промени с онлайн следенето – „смъртта на бисквитките“.

Много магазини действат без конкретна стратегия, не разбират базата си данни, ниската отваряемост/ангажираност а и правилната последователност на фуниите си. Често това, което описват като персонализация, е използването на първо име в обръщението. Това е абсолютна загуба на възможност и започнах да търся възможности, където да подходя по по-различен начин.

2. Какъв беше проектът, с който кандидатства в Конкурса?

Един от проектите с които работя е продукт, който помага по естествен начин срещу симптомите на перименопауза и менопауза. Може би е очевидно, но до този момент не бях проучвал полето твърде задълбочено. Клиентът имаше един главен проблем – да ангажира публиката си, което да доведе до втора покупка. Те имаха страхотни дизайни, огромно количество информация и датабаза от над 100 000 човека, но им липсваха правилните места в клиентската пътека, където да грабнат и ангажират клиентите си с персонализирани комуникации. Създадохме няколко форми, които разпознават предишна активност, продукт, проблем и локация. След това създадохме и няколко фунии с конкретни съобщения, което завърши с 500% увеличаване на продажбите от имейл и 35% продажбите на целия магазин – след първия месец.

3. Очакваше ли, че ще спечелиш това отличие?

Не, но силно се надявах!

4. Как се почувства, когато разбра, че си победител в категорията?

Развълнувах се, защото това е първото професионално отличие, което получавам и то в напълно ново поле. Мотивирах се да постигна дори по-големи резултати и знам, че има още много да се уча.

5. Какво би посъветвал/а младите специалисти, които се колебаят дали да участват в Конкурса тази година?

Екипът на Digital Stars и Digital4Plovdiv е с доказани професионалисти и е страхотно преживяване да бъдете част от това. Дигиталния маркетинг е страхотно поле, което е обединява креативност, но и логично разрешаване на проблеми, затова го препоръчвам силно на онези, които търсят нещо повече!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Последни публикации