Продължаваме поредицата, в която ви представяме отличените млади маркетолози в Digital Stars 2021. Траян Христов спечели отличието в категорията Автоматизация, чат бот и емейл маркетинг. В кратко интервю, Траян разказва повече за мотивацията си да с включи в конкурса, както и за интересния проект, който представи на журито.
1. Здравей, Траян, разкажи ни малко повече за теб:
Онлайн търговията е една от най-революционните промени в 21 век Забелязах удобството и доверието, с които след няколко клика, всичко идва на вратата. Също активно следях растящата нужда от онлайн магазини в началото на пандемията и знаех за настъпващите промени с онлайн следенето – „смъртта на бисквитките“.
Много магазини действат без конкретна стратегия, не разбират базата си данни, ниската отваряемост/ангажираност а и правилната последователност на фуниите си. Често това, което описват като персонализация, е използването на първо име в обръщението. Това е абсолютна загуба на възможност и започнах да търся възможности, където да подходя по по-различен начин.
2. Какъв беше проектът, с който кандидатства в Конкурса?
Един от проектите с които работя е продукт, който помага по естествен начин срещу симптомите на перименопауза и менопауза. Може би е очевидно, но до този момент не бях проучвал полето твърде задълбочено. Клиентът имаше един главен проблем – да ангажира публиката си, което да доведе до втора покупка. Те имаха страхотни дизайни, огромно количество информация и датабаза от над 100 000 човека, но им липсваха правилните места в клиентската пътека, където да грабнат и ангажират клиентите си с персонализирани комуникации. Създадохме няколко форми, които разпознават предишна активност, продукт, проблем и локация. След това създадохме и няколко фунии с конкретни съобщения, което завърши с 500% увеличаване на продажбите от имейл и 35% продажбите на целия магазин – след първия месец.