Нашите интервюта с отличените участници от последното издание на Конкурса за най-добри млади дигитални маркетолози на България продължават. Днес ви срещаме с Ивана Димитрова, която получи престижното отличие в категория Дигитален ПР и Инфлуенс Маркетинг. Научете повече за Ивана и проекта, с който тя беше отличена в Digital Stars 2020:
1. Здравей, разкажи ни малко повече за теб:
Въпреки че бакалавърската ми степен е в доста по-различна посока – история на изкуството, още от университета се занимавам с дигитални комуникации и социални медии под една или друга форма – доброволческа работа, стажове, приятелски проекти.
Веднага след като завърших бакалавърската си степен извън страната, се прибрах обратно в България и преподавах английски език на едни симпатяги от 2-ри до 7-ми клас за една година. Не беше моето нещо, въпреки че хлапетата бяха много готини. За това и се върнах към дигиталните комуникации и оттогава не съм поглеждала назад. Официално съм в индустрията от три години, а от две години съм част от екип „Връзки с разработчици“ в Progress.
В ролята си на старши специалист „Социални медии и развиване общността от разработчици“ отговарям за онлайн присъствието на компонентите за потребителски интерфейс Progress Telerik и Progress Kendo UI в Twitter, LinkedIn, Twitch, YouTube и Facebook. Част съм и от екипа, който организира DevReach, водещата конференция за разработчици в Централна и Източна Европа на Progress.
Извън работа не правя много по-различни неща. Изкуството си остава голяма моя страст и в момента изследвам работата на местните артисти за удоволствие.
Разбира се, постоянно следя последните новости по платформите и сайтовете, в които се подвизавам редовно. Отскоро си строя и малко лично пространство в Instagram, където уча повече за бавната мода и модната индустрия в България, както и за възможностите на Instagram изобщо, доста публично – @pod.konec.
2. Какъв беше проектът, с който кандидатства в Конкурса?
Участвах благодарение на близки колеги и приятели от широкия ни екип в Progress, които обърнаха внимание на конкурса и предложиха да се включа с работата си по канала ни в Twitch.
Тогава бяхме в началната фаза на разрастване на CodeItLivе. Бяхме започнали да стриймваме седем месеца по-рано, само няколко седмици преди пандемията. През март 2020 г. се наложи значително да променим екипната си стратегия и да впрегнем сериозни усилия в канала, за да можем да постигнем целите си. Аз заех позицията на продуцент на CodeItLive и поех отговорността за стратегията и разрастването му. От координация със стриймърите ни до избор на нови инструменти и креативни идеи за теми и формати, по които да показваме код. Всичко беше в стил „уча и адаптирам тук и сега“.
Към момента на конкурса бяхме разгърнали присъствието си в Twitch до толкова, че бяхме получили Affiliate Status. Бяхме отчели над 23 хиляди живи гледания и бяхме излъчвали онлайн над 185 часа. Най-популярният ни стрийм беше събрал на живо над 1400 човека, а списъкът ни с гости ставаше все по-дълъг и включваше едни от най-популярните имена в индустрията и пионерите на писането на код на живо в Twitch.
Малко след конкурса дойде ред да проведем DevReach. Предвид пандемичната обстановка решихме тя да се състои онлайн в канала ни в Twitch. Оттогава насам присъствието ни е още по-отчетливо с почти ежедневни предавания, специални събития всеки месец и голяма общност от постоянни зрители.
Към момента на писане на това интервю CodeItLive има почти 50 хиляди живи гледания и над 30 хиляди съобщения, разменени в чат пространството по време на стриймовете ни.
Аз все още съм в ролята на продуцент на канала, но отскоро имаме и нов член на екипа – Синди, с която заедно разрастваме видео присъствието на екипа и адаптираме съдържанието от CodeItLive за каналите ни в YouTube.
От съвсем скоро CodeItLive си има и собствен сайт, а вече работим усилено и по страници на основните седмични предавания.
3. Очакваше ли, че ще спечелиш това отличие?
Тъй като Twitch като комуникационен канал не е добре познат в България, а и начинанието беше многo ново и за самата мен, не очаквах да получа наградата.
4. Как се почувства, когато разбра, че си победител в категорията?
Зарадвах се страшно много!
Усетих наградата като доказателство, че не само моята, но и работата на целия ни екип по това много ново и непознато нещо, е готина, смислена и си заслужава да продължим да се развиваме в амплоато си на стриймъри.
Искаше ми се колегите ми да бъдат с мен на награждаването, но като разпръснат екип по целия свят в условията на пандемия, а и като новоизлюпени стриймъри, си отпразнувахме победата онлайн на живо с включени камери (и мемета за фон).
Лично за мен тази награда също е и знак, че може би посоката, в която съм тръгнала, наистина е моята.
5.Какво би посъветвал/а младите специалисти, които се колебаят дали да участват в Конкурса тази година?
Не съм по съветите, но мога да споделя какво ми донесе работата по кандидатурата и в последствие наградата.
Мислейки си за работата си, усещам, че по-често съм в режим „стратегизиране, планиране, правене“ и по-рядко отделям време за ретроспекция. Макар и да следя резултатите от работата си непрестанно, понякога се фокусирам прекомерно върху зоните за подобрение, а сработилите тактики слагам в списъка „повтори и подобри“ без да отделя време да се зарадвам на постигнатия успех.
А за наградата? Както казах и по-рано, хубаво е човек да получи потупване по рамото за работата си и да отпразнува победата с колегите си. Още по-хубаво в моя случай беше да получа това признание от Мария Желязова – член на журито и човекът „Корпоративни комуникации“ в TBI Bank. Освен съвет и добра дума, Мария и екипът й ми споделиха и едно безкрайно полезно четиво, което в момента стои на бюрото ми. То е и едно от нещата, които ми напомнят, защо си заслужава да продължаваме работата си по CodeItLive.